Mooi rapportcijfer van onze opdrachtgevers voor 2019

Kwaliteitsborging is een van onze 10 zekerheden. We hebben er zelfs een intern verbeterteam voor dat doorlopend kijkt hoe we dingen beter kunnen doen. Ook vragen we regelmatig aan onze opdrachtgevers en bewoners hoe zij de samenwerking ervaren. Dat levert waardevolle inzichten op én mooie rapportcijfers!

In het kader van de hercertificering voor VGO-keur is in opdracht van Kiwa Nederland eind 2019 een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Het onderzoek leverde een prachtige score op, met een gemiddelde klanttevredenheid van 4,2 (schaal 1-5).

Gemiddelde klanttevredenheid: 4,2 (KIWA, 2019)

Tien opdrachtgevers mochten hun bevindingen en ervaringen delen over de samenwerking, op vier onderdelen:

 

  • Respons op aanvragen
    Wijze van communiceren (snelheid, netheid, deskundigheid) en kwaliteit (technisch, vraaggericht, begrijpelijkheid) van de aanbiedingen.

  • Resultaatgericht samenwerken
    Prestatieafspraken en uiteindelijk resultaat, voorgestelde scenario’s en wijze van meedenken en ontzorgen.

  • Wijze van uitvoering
    Organisatie rondom de uitvoering zoals bouwplaatsinrichting, veiligheid en overlastbeperking; vaktechnische deskundigheid, uitstraling en gedrag van uitvoerende medewerkers; informatievoorziening en bewonerscommunicatie; kwaliteit van het werk en het eindresultaat, inclusief oplevering en nazorg; prijs-kwaliteitsverhouding.

  • Algemene tevredenheid
    Sterkste punten en verbetersuggesties.

Onze opdrachtgevers spraken mooie woorden over ons vermogen om mee te denken en over de fijne, korte communicatielijnen. Daar zijn we uiteraard trots op en het motiveert ons om het nóg beter te blijven doen. Ook bij bewonerstevredenheidsenquêtes scoren we hoog: over de laatste 400 beoordelingen hebben we een gemiddelde beoordeling van 8,6. Voor ons een bevestiging dat continue aandacht voor kwaliteit resultaat oplevert. 

 

VGO-keur

Mede dankzij het resultaat van het klanttevredenheidsonderzoek, hebben we opnieuw het VGO-keur ontvangen. We werken geheel conform de normen van VGO, het certificaat voor vastgoedonderhoud. Het VGO-keur kent vier disciplines: twee voor de buitenschil (gevel en dak) en twee voor de binnenzijde (interieur en installatie). Dit onafhankelijke keurmerk biedt onze opdrachtgevers zekerheid over de kwaliteit en stabiliteit van ons bedrijf en het garandeert dat we het volledige traject beheersen: van advisering en uitvoering tot en met beheer.

 

Van voorcontrole tot eindcontrole, van intern overleg tot projectoverleg, van klanttevredenheid tot bewonerstevredenheid: we hebben er zorgvuldige procedures voor. Maar veel belangrijker nog: kwaliteit zit bij ons tussen de oren. Als familiebedrijf snappen we als geen ander wat kwaliteit is en hoe we daarnaar moeten handelen. Verbetering is voor ons dus ook: ‘gewoon’ elkaar aanspreken en leren van elkaar. Continu!

 

Meer informatie over het certificaat vastgoedonderhoud en de meetbare criteria vind je op www.vgokeur.nl 

 

Onderhoudspartner van onder meer:
Area
Thuisvester
Thius
Brabant Wonen
Pivot Park
Frencken
VB&T
Casade
Onderhoud NL
Mooiland
Bo-ex
Portaal
Joost
Woonpartners
TBV Wonen
MVGM